План роботи психологічної служби на 2023/2024 н.р.

ПЛАН

роботи психологічної служби спеціалізованої школи №64 м. Київ 

на 2023/2024 н.р.

Психодіагностична робота

1.Дослідження рівня сформованості адаптації до шкільного навчання (шкільної мотивації, емоційного стану): – відвідування уроків, спостереження за стилем спілкування вчителя з учнями; – проведення бесід із класним керівником 1-го класу з метою визначення рівня адаптації учнів; – проведення діагностики емоційного стану першокласників у перші дні відвідування школи. Методика «Школа звірів» (С. Панченко) – проведення діагностики становища дитини в колективі за допомогою методики «Мій клас». – проведення дослідження шкільної мотивації та адаптації. Методика «Дерево».Жовтень – листопад         Березень                    (повторно)  Троїцька Н.О.
2.Діагностика адаптованості  п’ятикласників. Групова діагностика: Опитувальник К. Роджерса для виявлення адаптованості / не адаптованості особистості; – тест на дослідження шкільної тривожності Філіпса; – вивчення мотивації навчання (Лусканова); – Самооцінка школяра (Лонг Б., Зиллер Р., Хендерсон Р., 1986р).Жовтень-листопад     Січень-лютий (повторно)Троїцька Н.О.
3.Діагностика адаптованості учнів 10-го класу: – вивчення рівня особистісної зрілості (опитувальник Ю.Гільбуха) – методика визначення особистісної адаптованості школярів (А. В. Фурман) – дослідження мікроклімату та структури взаємовідносин у класному колективі (соціометрія) Дж. Морено.Листопад       Березень (за потребою)Троїцька Н.О.
4.Виявлення професійних нахилів, інтересів, здібностей старшокласників з метою рекомендації відповідного профілю навчання та вибору майбутньої професії. Групова діагностика «Диференційно-діагностичний опитувальник» (Клімов), тест «Тип особистості» (Голланд), «Карта інтересів» (Голомшток). учні 11-х класів учні 9-х класівЛистопад     Січень-лютийТроїцька Н.О.  
5Проведення діагностичного мінімуму в 4-му класі: – діагностика рівня тривожності (Філіпса); – статус у колективі, характерні риси взаємин з однолітками (соціометрія); Дж. Морено – відвідування уроків з метою вивчення ставлення вчителя до учнів, стилю проведення уроків і впливу цих факторів на засвоєння навчального матеріалу.ТравеньТроїцька Н.О.  
6Допрофільна діагностика схильності учнів до вивчення окремих предметів: – методика «Профіль» (модифікація «Карти інтересів»); – виявлення схильностей: «Опитувальник професійних схильностей Л.Йовайши» модифікація Г.В. Резапкиной); – діагностики особливостей мислення:  опитувальник типа мислення. учні 7-8-х класівПротягом рокуТроїцька Н.О.  
7 8 9Індивідуальна діагностична робота з дітьми, які потребують підвищеної уваги: «Тест шкільної тривожності» (Філліпс), «Методика діагностики стану агресії» (Басса-Дарки), «Методика виявлення типу темпераменту» (Айзенк), анкета гіперактивності (Калити).За запитом педагогів та батьківТроїцька Н.О.  
10Діагностика родинних відносин: Проєктивна методика “Кінетичний малюнок родини”, тест «Ваше виховання». За потребиТроїцька Н.О.
11Консультації для батьків «Профільна освіта. Допомога у виборі професії»Протягом рокуКириченко А.С. Троїцька Н.О.
12Психодіагностування адаптації  учнів перших класів: -бесіда з вчителями: -спостереження під час навчального процесу -візуальна психодіагностикаВересень-ЖовтеньКириченко А.С.
13Психодіагностування адаптації  учнів п’ятих класів: – спостереження під час навчального процесу – бесіда з вчителями – діагностичне дослідження за допомогою методик Філіпс, проективні методикидіагностики)Жовтень- ЛистопадКириченко А.С.
14Робота з кризовими станами підліткового віку: -вивчення запитів батьків та педагогів на роботу з підлітками -діагностика причин порушення поведінкиПротягом рокуКириченко А.С.
15Психологічні спостереження за учнями під час уроків та перерв з метою відстеження особливостей адаптації.Протягом рокуКириченко А.С.
16Анкетування за методикою «Агресивна поведінка» (за Є. Ільїним та П. Ковальовим)БерезеньКириченко А.С.
17Профорієнтація учнів: Групова психодіагностика професійних інтересів і нахилів учнів з обговоренням результатів;Групові консультації з питань вибору професії чи подальшого навчання в школі; Індивідуальні консультації учнів, які мають труднощі у виборі професіїСічень-ЛютийКириченко А.С.
18Діагностика учнівського колективу на етапі переходу з молодшої школи до  середньоїКвітеньКириченко А.С.
19Психологічний супровід учнів у період первинної адаптації (спостереження, консультації, патронаж).І семестрКириченко А.С.
20Дослідження актуальних психологічних проблем  у колективі за запитом педагогів і адміністрації школиПротягом рокуКириченко А.С.
21Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: –      спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; –      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; –      психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; –    соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; –      визначення рівня тривоги та депресії учнів.Протягом рокуКириченко А.С.
Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота

з/пЗаходиТермін виконанняВідповідальний
1.Корекція дезадаптації першокласників «Адаптація першокласників до школи» (Белік Л.М.)грудень- січеньТроїцька Н.О.
2.Корекція дезадаптації п’ятикласників  Групові заняття: програма адаптації «Перший раз у 5 клас» Є.Кобликлистопад- груденьТроїцька Н.О.
3.Програма адаптаційного періоду для учнів 10-го класу Титова Олена Сергіївнагрудень- лютийКириченко А.С
4.Корекційно-розвивальна програма для подолання тривожності в підлітків «Життя без тривожності» Урожай Оксана Олександрівна протягом року (за потребою)Троїцька Н.О.
5.Підвищення стійкості до переживання наслідків стресу школярами після психотравмувальних подій, корекційно – розвивальна програма «Безпечний простір»  Протягом року Троїцька Н.О.
6.Здійснення соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу, які опинилися у складних життєвих обставинах, перебувають у кризових ситуаціях (постраждали від соціальних, техногенних, природних катастроф, перенесли тяжкі хвороби, стреси, переселення, зазнали насильства тощо); захист конституційних прав і статусу, законних інтересів здобувачів освітиПротягом року Кириченко А.С.
7.Проведення корекційно-розвивальних занять з учнями «Корекція шкільної тривожності» Січень Кириченко А.С.
8.Корекція тривожності у дітей з особливими освітніми потребамиПротягом рокуКириченко А.С.
9.Психологічний супровід дітей, які втратили рідних під час війниЗа потребиКириченко А.С.
10.Психологічний супровід дітей з неповних сімей

За потребиКириченко А.С

Консультаційна робота

Психологічна просвіта

з/пЗаходиТермін виконанняВідповідальний
1.Проведення з учнями бесід, тренінгів, індивідуальних та групових консультацій з питань:
– виховна година «Комп’ютерна залежність». Учні 7-8 класів.
– виховна година «Шлюб. Одруження. Дитина.». Учні 10 класу.
– гра-подорож «Права дітей». Учні 3, 4 класів.
– відео лекторій «Правова абетка». Учні 1-2 класів.
– акція «Червону стрічку носять небайдужі» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. Учні 8-9 класів.
– Тренінг «Твоє життя у твоїх руках». Учні 6-9 класів.
– година спілкування “Як оминути лихо” з переглядом відеофільму “Станція призначення – життя”. Учні 1-11 класів.
– відеолекторій «Порушення прав дітей: експлуатація та торгівля». Учні 6-8 класів.
– година спілкування «Коли дівчинка дорослішає»
– бесіди з профілактики шкідливих звичок серед учнів на годинах спілкування. Учні 7-11 класів.
  Вересень
Січень
Грудень
Березень
Грудень
 
Січень
 
 
 
Лютий


Квітень
Березень
Вересень
Троїцька Н.О.
2.Виступи на батьківських зустрічах (повідомлення результатів психологічних досліджень, надання рекомендацій, лекторій для батьків «Шкільні труднощі, як з ними впоратися батькам першокласника», «Психологічні особливості розвитку дитини підліткового віку», «Психологічна підготовка до ЗНО», «Психологічні особливості адаптації дитини до шкільного навчання», «Як допомогти дитині у виборі майбутньої професії», «Самопізнання як основа психологічного здоров’я».За запитом адміністрації, класних керівниківТроїцька Н.О.
3.Виступи на педагогічних радах (за планом роботи педрад). Підготовка буклетів, пам’яток тощоЗа планомТроїцька Н.О.
Кириченко А.С.
4.– інформування з проблем торгівлі людьми; –інформування з питань запобігання та протидії домашньому насильстві в умовах воєнного стану в Україні; 
– формування у здобувачів освіти національних та європейських цінностей;
Протягом   рокуТроїцька Н.О.
5.Систематичне розміщення та поновлення  матеріалів на сайті школи.Протягом рокуТроїцька Н.О.
Кириченко А.С.
6.Оновлення сторінки порад для батьків на сайті школи з теми «Профілактика інтернет-залежності підлітків»ВересеньТроїцька Н.О.
Кириченко А.С.
7.Онлайн вікторина до Дня толерантності16 Листопада Кириченко А.С.
8.Заняття з єлементами тренінку «Толерантність у сучасному світі»ЛистопадКириченко А.С.
9.Година спілкування « Для чого необхідно слідкувати за здоров’ям»Грудень-березеньКириченко А.С.
10.Година спілкування « Здорова людина – здорове суспільство»Квітень травеньТроїцька Н.О.
Кириченко А.С.
11.Профілактика цифрової залежності серед учнів.ТравеньТроїцька Н.О.
Кириченко А.С.
12.Цикл класних годин по профілактиці шкідливих звичок: «Десять заповідей здоров’я»Протягом рокуКириченко А.С.
13.Небезпеки віртуального простору (розробка інформаційних стендів, виховні години  «Безпечний інтернет»)Протягом рокуКириченко А.С.
14.Сократівські бесіди «Конфлікт і булінг. Де проходить межа?»Протягом рокуКириченко А.С.
15.Лекція педагогам «Як підтримати та заспокоїти дитину під час війни»Протягом рокуТроїцька Н.О.
Кириченко А.С.
18.Небезпеки віртуального простору (розробка інформаційних стендів, виховні години  «Безпечний інтернет»)Протягом рокуКириченко А.С.
19.Сократівські бесіди «Конфлікт і булінг. Де проходить межа?» Протягом рокуКириченко А.С.
20.Розміщення «Скриньки довіри» та постійний моніторинг зверненьПротягом рокуТроїцька Н.О.
Кириченко А.С.
21.Оновлення стенду «Стоп БУЛІНГ»Протягом рокуТроїцька Н.О.
Кириченко А.С.

 Організаційно-методична робота

з/пЗаходиТермін виконання
1.Складання аналітичного звіту соціально-психологічної служби за ріктравень
2.Щоденне оформлення документаціїщоденно
3.Розробка корекційних і розвивальних програмпротягом року
4.Підготовка виступів на батьківських зустрічах,  педрадахзгідно плану
5.Підготовка тренінгів, диспутівпротягом року
6.Участь у науково-методичних семінарах соціальних педагогів та психологівпротягом року
7.Педагогічна самоосвіта, робота з методичною літературоюпротягом року
8.Складання банку даних психологічного інструментаріюпротягом року
9.Створення та оновлення стендів соціально-психологічної службипротягом року
10.Зв’язки з громадськістю:  – Відвідування учнів вдома, бесіди з батьками. – Відвідування батьків за місцем роботи -Відвідування   різних   служб   з    метою консультацій – Співпраця з педагогами та психологами навчальних закладів – Взаємодія з органами виконавчої влади та громадським самоврядуванням – Співпраця з медпрацівниками -Взаємодія з недержавними громадськими організаціями.  протягом року   при необхідності
11.Складання річного плану  Вересень
12.Підготовка психодіагностичного інструментаріюПротягом року
13.Підготовка до основних видів робітПротягом року
14.Відвідування курсів, лекцій, семінарів. Протягом року
15.Інша організаційно-методична роботаПротягом року
16.Консультації в методичних та наукових центрахПротягом року
17Оновлення банку даних дітей пільгових категорійВересень
18.Участь у самооцінюванні школиПротягом року 
19.Участь у засіданнях команди супроводу Протягом року

 Зв’язки з громадськістю

з/пЗаходиТермін виконання
1.Залучення організацій та установ, з якими співпрацює соціальний педагогПротягом року
2.Співпраця з батьківською громадоюПротягом року
3.Співпраця з Центром сім’ї Солом’янського районуПротягом року
4.Співпраця з інклюзивно-ресурсним центромПротягом року
5.Співпраця з медичними установами, в яких обслуговуються здобувачі освітиПротягом року